محورهای 22 گانه دانشنامه ایرانی برنامه درسی
1. مفهوم و قلمروی برنامه درسی
الف. مفهوم شناسی و قلمرو
ب. ارتباط برنامه درسی با سایر رشته ها
6. اجرای برنامه درسی
الف. تغییر و نوآوری
ب. آموزش و یادگیری
8. نظریه ها و دیدگاه های برنامه درسی
الف. نظریه و نظریه پردازی
ب. دیدگاه ها
ج. گرایش ها و گفتمان های معاصر
9. پژوهش در برنامه درسی
الف. روش شناسی
ب. پژوهش های تأثیر گذار
10. تاریخ برنامه درسی
الف. سیرتحول تاریخی
ب. آثار ماندگار برنامه درسی
ج. رخدادهای اثرگذار
12. برنامه درسی سطوح تحصیلی
الف. سطح 1: آموزش عمومی
ب. سطح 2: آموزش عالی
ج. حوزه های علمیه
13. برنامه درسی حوزه های محتوایی
14. برنامه درسی گروه های خاص
الف. دانش آموزان با نیازهای ویژه
ب. آموزش بزرگسالان
ج. عشایر و روستایی
15. تربیت معلم
16. چالش های معاصر
18. تجارب عملی و نوآوری های برنامه درسی
الف. تجارب عملی و نوآوری ها در جهان
ب. تجارب عملی و نوآوری ها در ایران
19. نظام ها (کشورها)
الف. آسیا: کشورهای عربی و خاورمیانه، آسیای شرقی/جنوبی و جنوب شرقی
ب: آفریقا
ج. اروپا: اسکاندیناوی، انگلیس و ایرلند، اروپای غربی، شرقی و مرکزی
د. اقیانوسیه: استرالیا و نیوزیلند
ه. شوروی: روسیه و جمهوری های استقلال یافته
و. امریکا: امریکالی شمالی و جنوبی
21. اسناد بین المللی
22. نهادها و نشریات
اسماعیل مصطفی زاده دکتری برنامه ریزی درسی از علاقمندان حوزه برنامه درسی و آموزش می باشم.دراین وبلاگ مطالب علمی مربوط به حوزه علوم تربیتی(مطالعات برنامه درسی ، روانشناسی تربیتی ،آموزش) جهت بحث و تبادل نظر مطرح می شود.