تحلیل محتوا ی کتابهای درسی

تحلیل محتوا ی کتابهای درسی

(راهنمای عملی تحقیق)

با تاکيد بر کتاب‌هاي درسي دوره ابتدايي

 

مؤلفان :

دکتر اسماعیل مصطفی‌زاده

انتشارات آریوحان

 ۱۳۹۴

‏سرشناسه:م‍ص‍طف‍ی‌زاده‌، اس‍م‍اع‍ی‍ل‌، ۱۳۵۱ - ‏عنوان و نام پديدآور:تحلیل محتوای کتابهای درسی ( راهنمای عملی تحقیق ) با تاکید بر کتابهای درسی دوره ابتدایی/ مولفان اسماعیل مصطفی‌زاده ، ‏مشخصات نشر:تهران: انتشارات آریوحان‏، ۱۳۹۴. ‏مشخصات ظاهری:‏257ص.: جدول.‏؛ ‎۲۱/۵×۱۴/۵س‌م. ‏شابک:‏978-600-7901-49-6 ‏وضعیت‌فهرست‌نویسی:فیپا ‏یادداشت:کتابنامه : ص. 162 - 169. ‏موضوع:کتاب‌های درسی- ایران– ارزشیابی- آموزش ابتدایی- کتاب‌های درسی- ارزشیابی -‏ رده بندی کنگره : LB۳۰۴۸‏/م۶ت۳ ۱۳۹۴ ‏رده بندی دیویی:‏۳۷۱/۳۲۰۹۵۵ - شماره کتابشناسی‌ملی : ۴۰۱۰۹۱۴                                                                      

انتشارات آریوحان


                                                                                                 

Pub. ARyvhan


نام کتاب :  تحلیل محتوا ی کتابهای درسی (راهنمای عملی تحقیق)

با تاکيد بر کتاب‌هاي درسي دوره ابتدايي

نویسندگان : دکتر اسماعیل  مصطفی زاده ویراستار علمی :  دکتر مریم  سامری

ناشر :  آریوحان

نوبت چاپ:  1394- شمارگان: 1000

بها:  12000 تومان

شابک : 6-49-7901-600-978

IBSN: 978-600-7901-49-6


فهرست مطالب

مقدمه مولفان .................................................................................................4

فصل اول : کلیات.............................................................................................. 7

فصل دوم :  برنامه ریزی درسی.......................................................................... 15

فصل سوم : محتوا...........................................................................................66

فصل چهارم :کتابهای  درسی........................................................................    88

فصل پنجم:آشنایی با روش تحلیل محتوا .............................................................  107

فصل ششم : انواع تحلیل محتوا......................................................................... 133

فصل هفتم  :فرایند ومراحل تحلیل محتوا.............................................................. 147

فصل هشتم :تحلیل محتوای  مواد آموزشی ( کتب درسی)....................................... 183

منابع....................................................................................................... 205

حدود و ثغور برنامه درسی و آموزش

آدرس مقاله در پایگاه مجلات تخصصی نور: مجله مدرس علوم انسانی » پاییز 1378 - شماره 12 (

 نویسنده : فتحی واجارگاه، کورش

نویسنده : مهرمحمدی، محمود

چکیده :

برنامه درسی به عنوان یک حوزه تخصصی، در زمینه مباحث نظری از اختلافی‏ترین حوزه‏های معرفت بشری محسوب می‏شود؛زیرا در کمتر زمینه‏ای از قلمروهای این رشته بین صاحبنظران و متخصصان اتفاق نظر وجود دارد.یکی از مباحثی که از دیرباز منشأ و مصدر اختلاف نظر در بین متخصصان این رشته بوده است، حدود و ثغور برنامه درسی و آموزش است.

مقاله حاضر بر آن است تا ضمن بررسی عمیق دیدگاههای مختلف ارائه شده در این زمینه، تنوع برداشتها از چشم‏انداز رشته برنامه درسی را به گونه‏ای منطقی به نظم کشد.در این خصوص از سه برداشت متفاوت از برنامه درسی(برنامه درسی به عنوان یک سند مکتوب، برنامه درسی به عنوان یک نظام و برنامه درسی به عنوان یک رشته تخصصی)سخن گفته می‏شود و ارتباط هر یک از آنها با قلمرو آموزش بررسی می‏شود.

کلمات کلیدی :

برنامه درسی، سند مکتوب، نظام، رشته تخصصی، آموزش.

ادامه نوشته